Klubi luguKes on klubisKus me surfameÕpetame sindki sõitmaMida meist kirjutatakseKõige tähtsamast
Avaleht
Anna teada, kus sõidad Rendi surfikama Osta klubi atribuutikat Kasulikud kohad Tule chattima Avalda arvamust, tõstata teema! Osta, müü, vaheta Kus, mis, millal? Võistluskalender Üritused Pildid
logiraamat

Selle leheküljekese eesmärk on anda ülevaade sellest, millega ühed tõsised surfarid igapäevaselt tegelevad. Mõistagi ei ole reaalne panna siia kirja iga pisimgi liigutus - rutiinsed maapealsed tegevused korduvad ju päevast päeva ja nende pidev kirjeldamine ei jätaks "nendekssamadeks ja oluliseks" tegevusteks enam aegagi. Siintoodu on ikkagi ainult olulisem ja huvitavam.
NB! Postitada saavad ainult klubi liikmed! Klikkides lingile "vali" näed kõiki valitud liikme postitusi.

2002    2003    2004    2005    2006    2007    2008    2009    2010    2011    2012    2013    2014

2015    2016    2017    2018    2019    2020    2021

LisajaSissekanne
Kuupäev: 13.11.2011
windsurf
Isadepäeva soojätkamisvahendite jahutamine Nasval. Ujutasime formulaid Mr Neemega. Minul 11,0 Z0S- ja prillisõprade ühingu liikmel ;) 11,0 vana Z2S-. Tavaliselt kangutan mina selle vana Z2 ja olen veits aeglasem. Seekord oli mingi anomaalia, mis isegi praegu mõttepause tekitab, et kuidas Neeme igatpidi kiirem oli. Nii alla kui üles. Sättisin träkki ja ikka ei saa liikuma. Tegime pikad otsad, Abruka suunas ja tagasi, niikaua kui tuul hakkas üle mugavuspiiri tõusma , ronisime maha. Istusin veel loksuval laual ja vaatasin kokkuvõtvalt merele. Tore aasta on olnud ja võistelda on saanud piisavalt , õnne on olnud , sest mul on ju alati valida 11.0 ja 11.0 purje vahel. Tahaks paremini sõita. Äkki peaks ennast talvel jõusaalis autoriteediks pumpama.
Tuult ja tervist !

Vaata pilti
Kuupäev: 11.09.2011
windsurf
Formula Eestikate 2 Etapp Pirital. Prognoos oli kehvapoolne ja pühapäevaks ei lubanud ilmatark suisa midagi. Mr Neemele seda piltlikult selgitades vastas tema ,et läheb raudselt niikuinii nillima ,siis ei hakanud ma enam edasi hädaldama ja lubasin ka ühineda. Edasi hakkas vaevama teine dilemma, kas sõita B-liigas , nagu kevadel või A-liigas. Istusin seal pirtal reg aja lõpuni, ankeet ees ja muudkui vaevasin ennast. Küsisin Keskülalt , et mis tema teeb. Ütles ,et läheb A vist. Küsisin Meigolt – vist ka A. Siis tuli John ja äss ütles ,et raudselt B, et A-s pole mul seeasta enam midagi teha ega võita ja ongi loogiline ,et ennem B läbi käia ja siis A-se järgmine aasta. Tegelikult tahtsingi ka ise B-e minna ,sest pole 2 ndalt vees käinud ja kurguvalu taandus ka just eile. Eks ole inimese mugavuses ja loomuses alati kergem tee valida. Ja Kui juba John ütles B ,siis oli see nagu lõplik. Eks võistluste ajal Raivo ikka nähvas ,et noh B-e , aga poetasin mürgiselt vastu, et mis see teistmoodi on kui formula ässad Bacardi Fun-l eputamas ja sampuseid nagu kartuleid noppimas käivad käivad :)

Sõidust. Peakohtunik Eerik suutis umb kella 2-ks ka mingisuguse raja vette panna , mille asukohaga keegi rahul polnud. Ütlen ausalt ,et minuarust pole pirital vahet, kus see rada on. Seal on alati igal pool mingi soblajabla laine, no kui võrrelda siis kullimuna pool oli tõesti parem kui külgtuules seda viimast sirget muuliotsa lähedal kangutada. Tuult oli koguaeg palju minujaoks, proovisin allatuules ka küljeaasades lasta , aga panin ägeda katapuldi ja edasi väristasin chikenis. Ääretult tänulik olen Heikole kes NP Cup-i ajal jagas näpunäiteid , kuidas chikensi mugavamalt sõita ja see tõesti töötab. Esimese jalaga tõstad laua üles ja kui lainest alla siis vajutad ahtlile ,et mitte järgmisesse kinni ei sõidaks. Järjest rohkem kasutan seda moodust, sest pagilises tuules annab see kindlust juurde ja julgen kiiremini sõita. Esimese sõidu võitsin (B liigas edaspidi) aga sain Ervinilt ,Tommilt ja Ernolt juba ringiga kaela. Teise sõidu võitis juba keegi teine , keda ma rajal ,ega ka finishis kordagi ei näinud. Selles sõidus panin ka selle katapuldi. Sõidu ajad (Martinilt laenatud stardikellal) 14 ja 16 minutit.

Võistlejad muutusid eriliselt emotsionaalseks ja suunasid anaalseid kommentaare kohtuniku kaatri suunas, sest polnud raja asukohaga rahul. Kuulda oli sünonüüme nii isase kuika emase suguorgani ja ka mõne sinna juurde haakuva suguhaiguse kohta. Eerik mainis vaheajal ära, et edaspidi paneb DSQ kohe kui veel midagi sellist tuleb. Kolmanda sõidu algust otsustasin kaldal oodata, sest merel oli võimatu oodata ja ma ei julenud purje vees leotada , sest laine kangutas kahtlaset masti. Vaatasin kella , sest Martin just lõpetas ja arvestasin 20 minutit otsa ,et aimata järgmist aega. Seisin kui hädaldajad ka jõudsid ja ootasin vees , sest ei raatsinud jõuvarusi kulutada kama tassimisele randa. Hoidsin ka Niine kama topist kinni kui ta kaldale nina puuderdama läks. Jooksuga tulid kaldalt John Ervin ja Gunnar, siis hablasin ,et läheb kiireks. Urmas vehkis et ma ta asjad lahti laseksin ja panin kullimuna poole ajama, et peale pauti kohe liinile sõita, aga tegin liiga vara ja hakkasin muulile peale vajuma. Kaatrist oli start antud ja kiiremad olid juba ammu läinud. Siin on see koht kus pole mina kohtuniku tööga rahul vb eksin , sest pole määrustikuga kursis, aga rohelist lippu enam üleval polnud, sp ei hakanud ka enam edasi liinile punnima vaid võtsin suuna tagasi. Kuigi hiljem selgus et aega veel oleks olnud. Sucks ! DNF tuli hoobilt!

Edaspidi kulges võistlus minujaoks pingelisemaks, sest ma ei tohtinud luba endale ühtegi eksimust. Kui pühapäeval sõite ei tule siis jääbki ainult 1 mahaarvamine ja see paranka oli nüüd sees. Peale pausi rada siis Aegna poole, mis stardi poolest oli super, kui vasakuga startida , sai kohe sirgelt kaldalt liinile. Tegingi Ervini ja Tommi järel vasakuga ja see start oli mu päeva parim, sain pin-endist kohe üless ja tiksuma liinile ei jäänud. Vahetasin ka uime 70 vastu , kuigi Neem arvas, et pole mõtet. Sain jälle kinnitust ,et 70 on mu lemmik praegu, laud koormab vähem jalgu ja kiirus on parem, nurka ei julge veel kommenteerida, eks aeg näitab. Tehti 2 sõitu mille ajaks jäi 10 mintsa ja suutisn lõpetada mõlemad enne ässade 2-lt ringilt saabumist. Kõige raskem osa rajal oli minujaoks viimane külgtuule sirge, no ei saa seda õiget asendit ja kiiruse tapab ära. Niikui finishi liinilt läbi, lasin alla ja kiirus kasvas märgatavalt. 2-e sõidu vahel ukerdas ka Aivar kaldale ja ütles ,et sportlane peab teadma millal on õige aeg loobuda, tuul oli tõesti üle, niisama triibutajad lasid 7-e ruudustega . Täitsa imelik oli 11-ga sealsamas passida, aga see pole juba ammu argument kaldal spordipulberjoogi sisse keevitamiseks ja oodata millal ilm paremaks läheb ;) Kokkuvõttes 2-e etapi B-liiga võit ja ka kokkuvõttes B- liiga üld võit. Kui üldist formula taset vaadata siis see jääbki arvatavasti mu viimaseks vahuveiniks, võibolla BF sarjas on vahest lootust , kui konkurendid väljamaal tõsisemaid võistlusi peavad. Õppisin ka uue sõna – Vallama. Kontekstis siis . Jaht jäi ette ja pidin alla vallama :)
Tuult ja Tervist !

Vaata pilti
Kuupäev: 15.08.2011
windsurf
BF 3 etapp Hiiumaal. Selgus ,et ka külgtuulerada on nüüd minu nõrk koht ja ma ei nautinud võistlust. Tuuleolud olid keerulised, keerutas ja pagitas äärest ääreni. Olen suutnud oma purje trimmi nii pekki keerata ,et käisin mitu korda selili ja kohati pagi kangutas poomi tagant peale. Asend oli püstine ja tundsin esimest korda puudust chikenist, kuhu varvas puhkama panna. Reede õhta sai hommikuni Karmoga filosofeeritud ja see andis laupäeval võisteldes keres tunda :) 12.00 aeti vette ja väikse ootamise peale tõmmati kaldale lipp üless. Mina jonni ei jätnud ja triibutasin vaheldumisi tiksumisega ümber kohtuniku kaatri mingi 2 tundi järjest. Peale kahte anti esimene start ja tehti 6 sõitu Back to Back. Kange nagu ma olen , läksin ilma kalipsota, mis sõites oli ok aga oodates tõmbas hambad plagisema, lootsin et kohe on kõik ja tuleb väike lõuna , aga ei midagi . kõik järjest kuni kella 5-i välja.
Esimese päeva tulemused (7.0) 3.0 (18.0) (27.0 DNS) 4.0 6.0 Kolmandas sõidus oli esimeses märgis porukas külili, lasin märgist tiba üle ,et kaugemalt võtta ja vaatasin taha , et millal on paras keerata. Lasin purje juba ette kui märkasin et vajun kellelegi hooga selga. Hüppasin laualt maha, et kokkupõrge oleks valutum ja minu puri vajus sellele terava ja kibeda keelega tüdrukule peale. Kamad jäid terveks, vabandasin siiralt ja lasin ruttu sealt jalga. Hiljem kuulsin ,et sama tüdruk oli protesti esitanud ja arvasin et minu vastu ,aga võta näpust, Keskküla peale hoopis, oli tirtsu poomiga tripsanud. Oli öelnud ,et keegi oli veel talle liiga teinud, aga tema vähemalt vabandas :)
Pühapäeval otsustasin erinevaid asju muuta ja esimene neist, sünkroonisin oma käekella kohtunikuga ja palusin ,et ta stardiprotseduuri alustaks täis minutitega. Sellest oli palju abi ja stardid paranesid. Teine otsus: Startisin enamus sõite PINEND-st ,sest kerges krüssus oli mul parem kiirus ja sealt kergelt alla märki. Rada läks küll pikemaks aga tulemused paranesid. Heldur Kuusing peale võistlust kiitis, et tema imestas ,kuidas ma sealt alt sellise hooga tulen ;) Kolmandaks kruvisin esimest korda Chikeni peale, kuigi ei kasutanud. Teise päeva sõidud 3.0 5.0 2.0 3.0 4.0 Kokkuvõttes 4. koht. Raino mainitud duellis siiski siiski õnnestus mul protokolli vaadates teda võita .
Laager oli tasemel ja nauditav, kohe millegi kallal ei oska viriseda kui oleks vaja. Aga kiidusõnu jätkuks :)
Tuult ja tervist kõigile !
Kuupäev: 06.08.2011
windsurf
Aegna maraton. Seekord (minul ja mr Neemel 2 Johnil 1) lubas maratoniks isegi tuult. Kuigi tagurpidi formula, kus stardist Aegnani õhkas tuul sirgelt alla ja sealt krüss tagasi. Kaldastart , plaanisin kama peapeal sisse tassida ,et saaks kiiremini. Sörkisin siis munadeni vette ja siis sättisin purje ,et lauale ronida , kui kuulsin kõrvalt Andrese magusat tooni :“ Henry ,siin läheb kohe uuesti madalaks :) !“ No kaadtemet, haarasin otsast ja jalaaasast ja sumpasin edasi. Startisin moodsa sõnaga kohast nimega PINEND-ist , aga Neem ja John olid kuulujärgi kujutletava kaatri juurest startinud (lipud kaldal) ja said kuni kullimunani glissis sõita. Mina mitte ! Lühidalt tiksusin peaaegu Aegnani ,puri risti lauaga. Mina Raivo Saarm raja keskel, Heiko ja Gunnar Paremal , Andres ja Karla ja veel porukas surfilootusi, vasakul. Kuskil enne Püünsit hakkas Heiko ja Gunnar nihelema ja said läbi mingi ime liikuma. Rohkem ma neid ei näinud rajal. Ka mul hakkas sügelema ja proovisin lauda veepeale meelitada – saingi ,mingi pikaks 500-ks meetriks. Kui Roostal BF-l olin mina viimaste formulate seas kes korraks vb käima sai, siis Neeme trenniuime (Z2S-) ja lauaga sõitsin Hellest rahulikult glissates mööda. Edasi kõõludes nägin erakordset ilusat vaatepilti, Vasakult tuli Ervin ja paremalt minuarust Niine (tulemustes kirja hoopis ,et Niine sõitis lausa üksi katamaraaniga ! ;) Mul tuult purjes polnud! sp see mul lõua rippuma lasigi, lasin purje alla rippuma ,et mitte olematut tuult veel segada, lasin härrad, näiline müts näpus läbi :). Võtsin Aegnal märgi kui vastu libises Andres, uuesti märki, sai küll käima aga kõrgust ei saanud. Minu järel võttis märgi keegi EST-2 ;) ja hakkas tiksudes üles Naissaare poole tiksuma ja mina kukkusin pumpama kaldapoole, sest tahtsin väga käima saada, hullult ! Erno muigas selle ürituse peale silmnähtavalt ja ma tundsin ennast nii nagu ma sõidaks linnavahel ford sierraga. Millel on taga antitiib ja uued istmekatted ,kirjaga SPORT RACE vms ja sumpsi otsas jäme torujunn seest punaseks võõbatud. Ja siis valgusvoori punase tule taga vaataks küljeaknast sisse Tänak või Märtin :) . Enivei, käima ma ei saanud ja tagasi tiksudes sain ka uuesti Aegna märki. Edasine taktika oli, tiksuda paremaga rohkem , sest see viis kullimunani lähemale ja hädapärast ainult vasakut, sest ma lootsin ,et tuul ikkagi tuleb ! Nõks enne Püünsit , järjekordset halssi tehes , hakkas tuul sättima. Plaanisin meelega tuuletulekuga rohkem lahele välja sõita , sest pelgasin Püünsi all neid salakavalaid uimetapjaid veealuseid kive. Siis läks sõiduks ja õudusunenäoks, korra puhus tuul nii et koos lauaga lendu tõsta, siis oli auk et käi selili või vajutas topist peale. Tingimused olid kõige võrdsed suutsin ikkagi minuga samal halsil olnud 2 formulat (ei tea kes need olid) üle krüssata, ajasin ennast (mitte lauda) servale , et üle selle tripper laine kullimunale lähemale saada ja mingi turvaline kiirus hoida. Teate meele tegi kohe rõõmsaks ,kui sai vähekene positsiooni hakata tagasi võitma ja tundsin oma peenikestes jalgades jõudu ja kõveras seljas tahet purje tuult sisse võtta ja võistelda äkki. Sp on Aegna maraton super, et see on pikem rada ja on võimalik tibatillukesekeni kuidagi siluda, sest eksivad ka kaasvõistlejad, loodan ;). See jeberii kullimuna ei paistnud merelt kaldataustal kuidagi kätte ja kartsin üle krüssata. Sealt tuli suurem viga, kaldapoole tagasi jäi mul märgist nõme 100m puudu, tegin paudi ja lasin uuesti lahe poole aga mitte väga sest kartsin muna alla liiga tuulevarju sattuda. Jälle viga, ikka jäi märgist puudu, paut ja siis juba uuesti merele ja võtsin märgi. Laht oli imelikke tünne täis , kuhu olid ka putjed peale pandud . Need pidid jahid olema . Imelik värk, miks peaks sõitma umbes 4-ja kesi kui saaks ka üksi. Üksi vähemalt pole kedagi peale ennast hädades süüdistada. Minu 3-e mõtetu aeglase paudi varjus oli Raivo saanud mingi 500m edumaad. Muidugi tegin uuesti paudi (lammas ikka) ja üritasin järgi sõita kuidagi. Vist vanast harjumusest , sest trennis ju sõidan ka Neeme järgi. Raivo sai mingist muuli tipust üle aga mina vajusin kuidagi väga otsale lähedale. Paut ja lahele. Suund siis sirgelt jahtide keskele ja mingi kaater võttis suuna otse minule, eelmine aasta mingi jahtide kohtunike paat tuli ka ähvardama ,et tee paut ja arvasin , sama teema. Lasin käiku maha ja jäin kergesse krüssu. No pullikaka küll ! Jaanus Ree tuli „higist sportlast „ pildistama ! Tõmbasin hoo üles ja jätkasin seda milleks tuldud sai. Jäin täpselt Tallinki vahtu pritsiva kiirlaeva teele, Paut ja viimane sirge finisi poole. Mingi soome lipuga valge kaater tuli seda niigi imelikku lainet segama. Ju tulid seda „realtime“ ellujääjat , „Saaremaa Tuulik“ näpus, kaatri illuminaatorist jälgima. Soomlased ! Viimane 150m oli eriti meeldejääv võistlusmoment. Olin Raivole järele saanud ja ta tuli alt vastu. Muuli varjus , siledal veel, läks selliseks kihutamiseks, rahvas vilistas ja hõiskas. Sõitsin talle peale ja peaaegu kõrvale kui dundsin imelikku tripsu vastu uime, lõin vedelaks, sest pole ise ühtegi Z-i ostnud ja lasin tuule välja. Seal kalda all on see pirita laht kahtlane, kord sügav siis jälle madal. Õnnitlesin Raivot ja rääkisin min juhtus, tal pool suud naeratas ja ütles ,et ilmaasjata lasin vedelat . Vb ta ei uskunud mind aga olin siiras :) Ausalt !
Peale kella kolme, finishit ei protokollitud, leppisime Raivoga et tema lõpetas ajaga 3h:37m ja mina 3h:38m Tuletan siinkohal meelde , läinud aasta aeg oli mul üle 6-e tunni !
Täna, pühapäeval vaatan esialgseid tulemusi ja ilus vaadata ,et meie SSK väike koosseis mahub esimese veerandsaja sisse ära, ei pea arvutist tabelit vaadates PGDN nuppugi vajutama ,et mind leida :) Esialgses tabelis on kindlalt John 2-e, mr Neem 15 ja mina 21, aga arvan et Niine tuleb sinna ette, vahele kuhugi, kui jaole saab.
PS selgus ikka et Nasval S tuulega on see Pirta tripperlainega võreldes Nasval hüpertripperlaine.
Tervist ja tuult !
Kuupäev: 29.07.2011
windsurf
Nasva. Lõunal käis Mr Neem mind tööjuures kontrollimas, vaatasime Sopot-i pilte ja kurtsime et pihud on juba karvaseks läinud. Prognoos näitas Nasvale imelikku keerist, et oleks saanud sõita nii , et mina paremal halsil, Neem vasakul ja mõlemad sõidame ühes suunas.
Kohapel tervitas vastu suurepärane „Raino“ ilm. Neem sättis 7.0-i üles ja Tristjan kihutas mingi 5,7-ga, niiet ma ei kiirustanud eriti 8,5-e rigamisega. Lõpuks siis vinnastasin Neeme 7,5 raceGTXi. Imelikud purjed need uuemad väheke. Lasevad hästi välja niiet pagi ei hakka purje peale pressima. Vasakuga, sain laua koguaeg spinni – ilmselge et midagi oli valesti. Tasakaal oli kuidagi uimejalale (tagumisele). Lasin siis purje järgi alt ja kohe läks paremaks, proovisin ka Veiko 36cm uimenässi, aga see ei sobinud kohe kuidagi, kaotasin kõrguses julmalt ja lennutasin selle pagassi , taara ja tühjade kartulikrõpsupakkide vahele, tagasi. Kohal mingi 10 laudurit ja Neem oli minust kiirem.
Päeva pomm on muidugi Bossi (Johannese) tagasitulek FW Rankingusse
154-l kohal ! Zuping on 218. Tundub ,et Johannes on õigel hetkel kaatrist üle finishi liini kukkunud ;)
Tuult ja Tervist kõigile

[ 1 ]  2  3     kokku: 12 sissekannet

Saaremaa Surfiklubi - Tallinna 12, Kuressaare 93813 - tel. 53474313 , 5092803 - info(ät)saaremaasurf(.)ee        webmaster